Direktlänk till inlägg 28 februari 2014

The love story <3

Av ehmilie - 28 februari 2014 10:10

Igår kom datorn, WIHU!

Sovit skitdåligt inatt och vaknade imorse när Simon skulle till jobbet eftersom han låter klockan ringa 711 miljoner gånger. Så humöret va inte på topp direkt ;P men sen gjorde jag lite frukost och satte mig här runt 06.30 och har inte kommit härifrån än, haha :D

Har fixat med allt från föräldrarpenning till alla blanketter till Folksam om min operation och mitt ärr, kan inte fatta att det är äver 2 år sen Simon bröt nyckelbenet på mig - men det är en annan historia ;) Rätt rolig sådan nu såhär efteråt.


Det jag skulle skriva om var juh hur jag och Simon träffades - skönt att få det nerskrivet medan minnet är i behåll.


Muckade från lumpen sommaren 2010 och styrde upp mitt liv rätt ordentligt.

Fixade jobb, lägenhet och mer jobb. Började hänga med en kille från jobbet i början på 2011, först som kompisar eftersom jag visste vilket svin han varit mot sitt ex och allt sånt men ändå så föll jag i fällan när han drog på charmen.

Var betuttad kan man säga, aldrig kär - mer att tankarna gick igång med att jag var så speciell och kunde förändra honom och allt annat skitsnack man lurar i sig själv, haha.

Slutade med att han sårade mig självklart och jag var så anti killar så jag höll på att spy. (han var självklart yngre än mig med)


Var under den här tiden också tränare i något som heter mattrugby här i stan - värsta grejen om du kommer från lilla Otown och nu skulle också den stora matchen som spelade varje år dra igång.

Denna match spelades runt 14-15-16 april, kommer inte riktigt ihåg. Det var jag och en annan tjej som var tränare och hon kände en av domarna som dömde matchen - alltså Simon.

Jag kände igen honom då denna stad är så liten och han hade själv varit en duktig spelare inom rugbytermer så kan kalla honom en liten "kändis" ;)

SJUKT snygg va han - bruna ögon,fixad frilla, smilegropar och snygg kropp (det man kunde se) men jag tänkte absolut inget mer än så. Det var liksom en vanlig checkout typ ;)

Har juh ingen bild på honom från den tiden men han har inte ändrat sig så mycket så slänger upp en vanllig snyggbild på honom <3

Jag själv va blond på den här tiden ;) 


Aja, mitt lag van matchen i allafalll och det var tjo och shim och massa skrik och vrål :)

Efteråt på kvällen la jag till Simon på facebook, ville juh in och smygtitta lite och HAN skrivet till MIG?!

Det var det vanliga först, massa "hej, hur är läget? Vad händer?"

vi skrev jättemkt med varandra i några dag, någon vecka kanske till och med.

Sen en kväll blev det att jag pratade med svinet jag hade träffat innan och hade blivit rätt upprörd av det samtalet - det plingade på FB för Simon skrev "hej! Hur mår du?" och jag svarade att jag inte alls var på humör och att jag var ledsen.

Då slängde jag ut sitt nr och skrev att jag fick ringa honom om jag ville, så första gången vi riktigt pratade så pratade vi om en jävla tönt som gjort mig ledsen haha <3


Detta rullade på någon vecka till, vi sågs på en promenad och skrev med varandra hela tiden på sms.

Det blev påsk och det fanns ett tivoli nere i hamnen som vi gick på tillsammans och åkte karuseller - Simon åkte enbart för att han raggade på mig, han hatar egentligen karuseller stackarn!


Tillslut föll det sig naturligt att han kom hem till mig efter sitt jobb (han jobbade natt då) och vi sov ihop.

Det gick en hel helg då vi typ sov ihop med kläder och kramades någongång så för att tillslut börja pussas, hihi <3

Så årsdagen blev 2 maj då första pussen skedde :)

Sen sprang tiden iväg och vi belv sambos inom 2 månader, förlovade oss efter 7 månader och idag sitter man med en färdigbakad unge i magen och vår 3årsdag närmar sig.

Vi har haft många hinder på vägen och idag är vi starkare än någonsin. Den enda jag kommer kunna älska mer än Simon är bebisen jag bär i magen <3

Långt inlägg men det är väl det en blogg är till för*? ;)

Puss & kram


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ehmilie - 9 maj 2014 18:19

Det här med att blogga gick sådär, haha :) Men nu kör vi igen! För dom få som inte vet gick jag över 15 dagar och min älskade dotter tvingades ut 1 april - den enda dagen hon inte fick komma på ;P Men nu känns det bara så självklart att det är h...

Av ehmilie - 4 mars 2014 21:17


It's a million little things. Jag är långt från perfekt, jag gör misstag och beter mig dumt ibland. Men jag gör alltid mitt yttersta för mina nära och kära, jag ställer alltid upp vad det än är och jag är någon man alltid kan lita på. Så egentli...

Av ehmilie - 4 mars 2014 14:06


Haft Sanna på lyxfrulle imorse, jättemysigt! Hon jobbar och står i så mkt så kul när vi äntligen hinner ses lite ...

Av ehmilie - 2 mars 2014 22:28

Igår blev jag överraskad med en babyshower - så himla fint! Fick jättefina presenter och hade jättetrevligt med dom nära&kära som kunde närvara ...

Av ehmilie - 27 februari 2014 13:35

Nu försvann en del text till det senaste inlägget, typiskt.. Summa kardemumma är iallafall att såret nu ser mycket bättre ut :) ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25 26 27 28
<<<
Februari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards