Alla inlägg under februari 2014

Av ehmilie - 28 februari 2014 10:10

Igår kom datorn, WIHU!

Sovit skitdåligt inatt och vaknade imorse när Simon skulle till jobbet eftersom han låter klockan ringa 711 miljoner gånger. Så humöret va inte på topp direkt ;P men sen gjorde jag lite frukost och satte mig här runt 06.30 och har inte kommit härifrån än, haha :D

Har fixat med allt från föräldrarpenning till alla blanketter till Folksam om min operation och mitt ärr, kan inte fatta att det är äver 2 år sen Simon bröt nyckelbenet på mig - men det är en annan historia ;) Rätt rolig sådan nu såhär efteråt.


Det jag skulle skriva om var juh hur jag och Simon träffades - skönt att få det nerskrivet medan minnet är i behåll.


Muckade från lumpen sommaren 2010 och styrde upp mitt liv rätt ordentligt.

Fixade jobb, lägenhet och mer jobb. Började hänga med en kille från jobbet i början på 2011, först som kompisar eftersom jag visste vilket svin han varit mot sitt ex och allt sånt men ändå så föll jag i fällan när han drog på charmen.

Var betuttad kan man säga, aldrig kär - mer att tankarna gick igång med att jag var så speciell och kunde förändra honom och allt annat skitsnack man lurar i sig själv, haha.

Slutade med att han sårade mig självklart och jag var så anti killar så jag höll på att spy. (han var självklart yngre än mig med)


Var under den här tiden också tränare i något som heter mattrugby här i stan - värsta grejen om du kommer från lilla Otown och nu skulle också den stora matchen som spelade varje år dra igång.

Denna match spelades runt 14-15-16 april, kommer inte riktigt ihåg. Det var jag och en annan tjej som var tränare och hon kände en av domarna som dömde matchen - alltså Simon.

Jag kände igen honom då denna stad är så liten och han hade själv varit en duktig spelare inom rugbytermer så kan kalla honom en liten "kändis" ;)

SJUKT snygg va han - bruna ögon,fixad frilla, smilegropar och snygg kropp (det man kunde se) men jag tänkte absolut inget mer än så. Det var liksom en vanlig checkout typ ;)

Har juh ingen bild på honom från den tiden men han har inte ändrat sig så mycket så slänger upp en vanllig snyggbild på honom <3

Jag själv va blond på den här tiden ;) 


Aja, mitt lag van matchen i allafalll och det var tjo och shim och massa skrik och vrål :)

Efteråt på kvällen la jag till Simon på facebook, ville juh in och smygtitta lite och HAN skrivet till MIG?!

Det var det vanliga först, massa "hej, hur är läget? Vad händer?"

vi skrev jättemkt med varandra i några dag, någon vecka kanske till och med.

Sen en kväll blev det att jag pratade med svinet jag hade träffat innan och hade blivit rätt upprörd av det samtalet - det plingade på FB för Simon skrev "hej! Hur mår du?" och jag svarade att jag inte alls var på humör och att jag var ledsen.

Då slängde jag ut sitt nr och skrev att jag fick ringa honom om jag ville, så första gången vi riktigt pratade så pratade vi om en jävla tönt som gjort mig ledsen haha <3


Detta rullade på någon vecka till, vi sågs på en promenad och skrev med varandra hela tiden på sms.

Det blev påsk och det fanns ett tivoli nere i hamnen som vi gick på tillsammans och åkte karuseller - Simon åkte enbart för att han raggade på mig, han hatar egentligen karuseller stackarn!


Tillslut föll det sig naturligt att han kom hem till mig efter sitt jobb (han jobbade natt då) och vi sov ihop.

Det gick en hel helg då vi typ sov ihop med kläder och kramades någongång så för att tillslut börja pussas, hihi <3

Så årsdagen blev 2 maj då första pussen skedde :)

Sen sprang tiden iväg och vi belv sambos inom 2 månader, förlovade oss efter 7 månader och idag sitter man med en färdigbakad unge i magen och vår 3årsdag närmar sig.

Vi har haft många hinder på vägen och idag är vi starkare än någonsin. Den enda jag kommer kunna älska mer än Simon är bebisen jag bär i magen <3

Långt inlägg men det är väl det en blogg är till för*? ;)

Puss & kram


Av ehmilie - 27 februari 2014 13:35

Nu försvann en del text till det senaste inlägget, typiskt..

Summa kardemumma är iallafall att såret nu ser mycket bättre ut :)

Av ehmilie - 27 februari 2014 13:33

Fick inte hem någon dator igår, ska förhoppningsvis få den idag :)

Har fått mkt bristningar nu senaste veckan och det gör mig inget så - visste att dom skulle dyka upp förr eller senare. Dock har jag juh känslig hud, eksem och annat skit så dom har kliat något förbannat!
Och jag måste i sömnen ha kliat sönder en för Simon hittade ett sår för någon vecka sen (han är inspektören från naveln och neråt då jag inte kan se ett skit, haha) som ömmade så fort du kom i närheten samtidigt som bristningen i sig kliade :(
Så igår fick jag nog och beordrade Simon att kolla/pilla/fixa med detta sår

Detta var igårkväll

Och detta är idag :)
Glad tjej kan jag meddela!

Snart blir det lunch och kärringvila innan Simon kommer hem <3

Av ehmilie - 26 februari 2014 12:50

Dagens outfit :)

Väntar på att Fanny ska hämta upp mig så ska vi först hem till henne och sen en sväng på stan, ska bli skönt att komma ut lite faktiskt :)

Idag får vi våran dator också!
Att man kan längta efter elektronik men nu kan jag sätta mig i föräldrarpenningdjungeln i lugn och ro och styra med allt eftersom jag måste börja ta föräldradagar 6 mars.

Sen kommer det bli lite lättare att fixa till bloggen också ;)
Ciao!

Av ehmilie - 25 februari 2014 11:57

Nu har jag mått skit hela helgen, är verkligen sjukt trött på den här graviditeten. Jag älskar min mage och vetskapen om att min barn är där i och att h*n är det finaste jag någonsin åstadkommit och att Simon är pappa gör mig så lycklig eftersom han också är det finaste jag vet. Men dessa jävla åkommor som medföljer och då jag har fått ALLT (och lite till) en gravid kvinna kan få så är jag nu bara så trött på det.
Känner mig inte fin eller bekväm och kan knappt ta hand om mig själv ibland.. Det tär på psyket.
Men så insåg jag igår att det är 3 veckor tills BF och tänkte för mig själv att nu får jag fan rycka upp mig.

Och detta innebar idag 3 h i badrummet. Resultatet - nyfärgat hår och bryn, rakad från topp till tå, klippt naglarna och skrubbat hela kroppen så man nu är lika len som en bebisrumpa :) och lite rouge på det så känner jag mig nu faktiskt väldigt fin <3
Jag gillar inte alls att ta bilder längre men försöker tänka på att mkt vatten har samlats nu i ansiktet (tycker jag har en sjuk grisnäsa just nu, haha)
Dessutom betyder allt det här att snart är vår lillskit hos oss, det hjälper också.

Ska verkligen försöka tänka positivt nu den sista biten så man inte är helt mosig när väl h*n bestämmer sig för att dimpa ner <3

Får ta och skriva om vår kärlekshistoria snart också, har juh snart varit tillsammans 3 år <3

:(

Av ehmilie - 22 februari 2014 10:22

Inatt har varit en väldigt jobbig natt..
Eksem som kliar, bristningar som kliar fast gör svinont att klia på?!?
En unge i magen som spetsar mammas revben med sylvassa hälar, varmt och jävligt.. Ja hade mer bekymmer än så men mu har jag gnällt av mig lite. Tur att man sov några timmar efter hockeyn igår ;)

Blev väckt nu av att Atena prompt behövde dricka vatten och detta kam bara göras i badrummet.. Trög kisse <3

Av ehmilie - 21 februari 2014 22:15

Då jag är en väldigt rastlös person blev det storstädning och ompackning av BBväskan idag tills Simon kom hem ;)

Så nu är det ompackat, lillskiten fick alla sina saker nerpackade i skötväskan och så satte jag dit kiss&bajs figurerna vi fått av syrran :) <3

Nu har man tryckt i sig lite kebab och lär däcka snart. Ciao!

Av ehmilie - 20 februari 2014 21:21

Vill först meddela att jag börjar bli riktigt jävla trött på det här facket och att det tydligen ska vara så jävla svårt att komma ur skiten?!
Också lustigt att en förtroendeman ringer efter kl 20.00 en torsdag..?

Jag pallar inte kriga mer..

Känner att dessa kvällar kommer allt oftare nu med alla hormoner som spökar + att Simon jobbar kväll så är ensam rätt länge vilket resulterar i att jag maler sönder hjärnan och tänker på allt man inte kan få svar på.

Jag går in i mig själv vilket resulterar ofta i att jag får smått ångest eftersom jag har sånt stort kontrollbehov och när verkligheten inte alls går ihop med vad jag tycker är rätt - då rinner bägarn över någongång ibland. Och den ständiga, obesvarade frågan är "varför?"
Jag måste alltid ha en förklaring till saker och ting för att kunna hantera situationen och när jag inte får/har en förklaring så kan jag älta i all evighet.

Nu ska jag försöka slappna av, släppa tankarna och invänta min älskling från jobbet <3
Måste plåstra om min tumme också :/

Puss och kram!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25 26 27 28
<<<
Februari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards